0
0

مدرک بین المللی NLP

2186 بازدید
مدرک بین المللی nlp
4/5 - (4 امتیاز)

خانه ان ال پی ایران بعنوان یکی از بهترین موسسات آموزش آکادمیک ان ال پی مدرک بین المللی NLP را زیر نظر انجمن های جهانی و با تایید سازمان های دولتی ایران اعطا می نماید. یکی از مزیت های برگزاری دوره های آموزش NLP در این مجموعه، ارائه مطالب آموزشی مطابق با استاندارد های آکادمی جهانی است. این دوره توسط تیمی متشکل از گروه بهترین استادان nlp در ایران برگزار می گردد و پس از اتمام دوره مدارک معتبر ارائه می گردد. دوره جامع NLP در 4 سطح مقدماتی (تکنسین)، پرکتیشنر، مستری و مستر ترینر برگزار می گردد. هریک از این دوره ها باتوجه یه سرفصل های انجمن های بین المللی تدوین شده اند و شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره تخصصی مربیگری می توانند بعنوان استاد ان ال پی فعالیت کنند.
خوشبختانه این دوره در سالهای گذشته چندین بار برگزار شده و مربیانی در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، کرج، اهواز و همچنین در کشورهایی چون سوئد، ترکیه، استرالیا، آلمان، بلژیک و…. نیز از خدمات آموزشی مجموعه خانه ان ال پی ایران بهره مند شده اند.

آیا مدرک بین المللی NLP برای تدریس کافی است؟

بطور کوتاه پاسخ به این سئوال خیر است. بطور کلی مدارک ارائه شده توسط موسسات مختلف در سطح کشور دارای ارزشی تقریبا یکسان هستند و برای اخذ مجوز تدریس به تنهایی کافی نبوده و باید در کنار آنها مدارک مورد نیاز به سازمان های مربوطه مانند اداره ارشاد، سازمان بهزیستی، فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش و… ارائه گردد. اما داشتن این مدارک پروسه اخد مجوز را تسریع می بخشد. یکی از اصلی ترین معیارهای هر یک از مدرسان توسعه فردی داشتن مهارت و تجربه است. بسیاری از افرادی که فقط به داشتن مدرک اکتفا می کنند، نمی توانند در زمینه تدریس و برگزاری دوره های تخصصی موفق باشند زیرا به اندازه کافی به مطالعه و تجربه اندوزی نپرداخته اند.

بسیاری از دوره های برگزار شده در مجموعه خانه ان ال پی ایران بر اساس توانمندی های مربیان طراحی شده و بسیاری از شرکت کنندگان پس از چند ماه آموزش تخصصی می توانند به آمادگی لازم جهت برگزاری دوره های ان ال پی بپردازند.

دوره کامل nlp

سرفصل دوره NLP

بطور کلی دوره های استاندارد NLP بر اساس سرفصل های انجمن های بین المللی به 4 سطح دسته بندی می شوند. دو ترم ایتدایی مربوط به مفاهیم کل یو کاربردی ان ال پی می باشد و ترم های سوم و چهارم هم برای افرادی که قصد دارند بعنوان مدرس فعالیت کنند، مناسب می باشد. در ادامه به برخی از موارد مطرح شده در دوره های استاندارد NLP می پردازیم:

سطح مقدماتی (تکنسین)

ترم ابتدایی یا دیپلما شامل تکنیک های شرطی سازی ذهن، کنترل افکار، ارتباط با ضمیر ناخودآگاه، کنترل بخش های ذهنی، یافتن ریشه مشکلات، هدفگذاری بر اساس ارزش ها فردی، رفع فوبیا، ورود به خاطرات بد و کمرنگ ساختن اثرات خاطرات ناگوار، رفع تعارض درونی، انکرینگ، سوئیش مدل و… می باشد.

سطح پرکتیشنر

در ترم دوم یا پرکتیشنر به مباحث عملی مانند آشنایی با هیپنوتیزم اریکسونی، قصه درمانی، شناخت موج های ذهنی، ورود به ضمیر ناخودآگاه، یافتن رسالت فردی، هویت سازی، تکنیک های رفتار سازی، مدل TTT ، تایم لاین تراپی، ذهن آگاهی، تیزحسی، دیالوگهای هیپنوتیزمی، یافتن هدف بر اساس توانایی ها، تغییر استراتژی، مدلسازی افراد موفق و… می باشد.

سطح مستری

در ترم مستر پرکتیشنر تکنیک های کاربردی و تکمیلی NLP ارائه می گردد. در این ترم شرکت کنندگان با اشراف بر تکنیک های کاربردی ان ال پی و کوچینگ، به شناخت عمیقی از خود می رسند با ابزارهایی که از ترم های گذشته به دست آورده اند، می توانند به دیگران نیز کمک کنند. در این سطح تکنیک های درمان کار گروهی، ذهن خوانی مخاطب، تکنیک های خانواده درمانی، یافتن استراتژی فردی، مدل میلتون در درمان، تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس، 3F ، خود انگیختگی، برنامه ریزی آینده، مدل تعالی فردی، مداخله و الگوپذیری با رویکرد مشاوره شناختی، تشخصی باور و تغییر چهارچوب ذهنی مخاطب، روش های کوچینگ فردی و جمعه و… می باشد.

سطح مستر ترینر

ترم نهایی NLP مربوط به تربیت مدرسان می باشد. در این سطح فرد علاوه بر اشراف به خود می تواند به دیگران هم کمک کند. تکنیک های کوچینگ، تولید محتوا، برگزاری دوره ها، تدریس بر اساس سرفصل آکادمی های جهانی، شناخت و هدایت مخاطب، و… از مطالب ارائه شده در این سطح می باشد. همچنین فرد در این سطح با استفاده از تست های مختلف سبک تدریس خود را میابد. بطور مثال برخی از افراد تمایل دارند بعنوان مدرس انگیزشی فعالیت کنند، برخی دیگر بعنوان مشاور تحصیلی و برخی دیگر در زمینه کسب و کار و توسعه فردی به فعالیت بپرازند. این بخش باتوجه به مطالعه، توانایی ها و تجارب افراد قابل تدوین است.
پس از این مرحله فرد بنا به زمینه کاری خود شروع به فعالیت میکند و خانه ان ال پی ایران تعهد دارد تا یکسال بطور رایگان در کنار مربیان باشد تا فعالیت خود را به بهترین نحو پیش بگیرند.

درباره سجاد زمانی مدرس NLP

مدیر خانه ان ال پی ایران
نویسنده کتاب زمانی برای تغییر
برگزار کننده دهها دوره و کارگاه آموزشی NLP در تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز و…
برگزار کننده دوره های NLP در سازمانهایی نظیر شرکت ملی نفت، بانک آینده، بیمه دی، دانشگاه علمی کاربردی، بیمه پاسارگاد
شرکت در برنامه های صدا و سیما بعنوان کارشناس
مدرس هیپنوتیزم اریکسونی

خدمات خانه NLP ایران

برگزاری دوره های مربیگری NLP
برگزاری دوره های NLP و تحلیل رفتار متقابل در سازمان ها
برگزاری کارگاه های تخصصی رفتار سازمانی در شرکت ها، ارگان ها و سازمان های صنعتی و خدماتی
ارائه مشاوره بیزینس کوچینگ
کوچینگ فردی
مشاوره مدیریت
مشاوره راه اندازی کسب و کار

برای اطلاع از دوره های تخصصی می توانید با شماره پشتیبانی 09392096002 تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=3134
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد مدرک بین المللی NLP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.