0
0

دانلود آموزش عزت نفس +فیلم

54 بازدید
چگونه عزت نفس را افزایش دهیم
5/5 - (4 امتیاز)

در ویدئوی بخشی از کلاس عزت نفس self esteem نحوه مقابله با سایه های شخصیتی و مدیریت افکار و نشخوارهای ذهنی را آموزش می دهیم. عزت نفس در روانشناسی یعنی پذیرفتن خود باوجود تمامی جنبه های مثبت و منفی شخصیتی. کسی که عزت نفس بالایی دارد خود را دوست دارد و بدنبال مقایسه خود با دیگران نیست. در این پادکست و مقاله به سئوالات زیر پاسخ می دهیم:

  • چگونه مهارت عزت نفس را افزایش دهیم؟
  • فرق عزت نفس و اعماد به نفس چیست؟
  • چطور عزت نفس کودکان را تقویت کنیم؟
  • آیا عزت نفس ریشه در کودکی دارد؟

دقیق ترین تعریف عزت نفس چیست و تفاوت آن با اعتماد به نفس چیست؟ چرا این روزها دوره های افزایش اعتمادبنفس مانند زن آلفا و مرد آلفا بیشتر شده ولی کمتر به عزت نفس و خویشتن دوستی پرداخته می شود؟ آیا تغییر عزت نفس دشوار است؟ اجازه بدهید این موضوع را با ذکر یک مثال توضیح دهم. فرض کنید وارد یک جمعی شده اید که در بین دوستان و آشنایان افرادی هستند که از شما زیباتر، ثروتمندتر و جذابتر هستند. در این شرایط اولین فکری که به ذهن شما می رسد چیست؟ اولین احساسی که در شما شکل می گیرد چیست؟
اگر قبل از ورود به مهمانی به توانمندی ها، ظاهر و دستاوردهای خود افتخار می کردید اما اکنون دچار قضاوت و سرخوردگی شدید، باید بگویم که شما دارای عزت نفس پایینی هستید. عزت نفس به زبان ساده یعنی اینکه چه تعریفی از خود دارید و چه برچسب ارزشمندی به خود می زنید؟
آیا مدام از داشته های خود ناراضی هستید و خود را با افراد دیگر مقایسه می کنید؟ آیا فکر می کنید هنوز کافی نیستید و میتوانستید انسان موفق تری باشید؟

آموزش تقویت عزت نفس

1- دست از انتقاد خود بردارید
یکی از بهترین روش های تقویت عزت نفس و حرمت نفس این است که باخود مهربان و دلسوزانه صحبت کنید. ابتدا به زمان هایی که تنها هستید فکر کنید. در این شرایط گفتگوی درونی شما چگونه است؟ هنگامی که یک کار اشتباه از شما سر می زند چطور باخود صحبت می کنید؟ کیفیت صحبت باخود نشان دهنده سطح عزت نفس شماست.
افرادی که شفقت با خود دارند، میتوانند در زمان بروز مشکلات باخود مهربان باشند.
بنابراین تمرین مهربانی و بخشش خود را آغاز کنید. در روزهای ابتدایی می توانید در جلوی آینه با خود صحبت کنید و نقاط قوت خود را یادآوری کنید.
این کار به شما کمک می کند تا بتوانید بر روی داشته ها و نعمت های خود در زندگی تمرکز کنید.

تقویت عزت نفس

2- بر روی داشته ها تمرکز کنید نه کمبودها
هنگامی که در حال گفتگو با دوستان یا خانواده هستید، به کدام جنبه خود بیشتر تکیه می کنید؟ آیا خود را فردی شاد، موفق و فعال توصیف می کنید با فردی ناراحت و شکست خورده؟ افرادی که دارای عزت نفس بالایی هستند، هیچگاه خود را دستکم نمی گیرند و مدام درباره اهداف و برنامه های خود در آینده صحبت می کنند. این کار باعث می شود دیگران شما را فردی آگاه و با اعتماد به نفس بالا بدانند.
همچنین در مواقعی که دیگران قصد دارند از شما انتقاد کنند، چگونه واکنش نشان میدهید؟ دیگران شما را با چه مشخصات شخصیتی یاد می کنند؟

3- به دیگران کمک کنید
برای اینکه بدانید چقدر با دیگران مهربان هستید، به زمانی فکر کنید که از کنار یک فرد نیازمند رد می شوید. رفتار شما با آنها چگونه است؟ اگر کسی از شما کمک بخواهد چه پاسخی به او می دهید؟ افرادی که عزت نفس بالایی دارند، از پیشرفت و رشد دیگران شاد می شوند و از یاری رساندن به همنوعان لذت می برند.
آنها خودخواه نیستند و دیگران را به چشم دشمن یا رقیب نمی بینند. اگر می خواهید عزت نفس خود را تقویت کنید باید نگاه خود به افراد جامعه را اصلاح کنید. این رفتار در نوع رانندگی، صف و ارتباطات خود را نشان میدهد. افراد با سزح عزت نفس پایین مدام می خواهند خودشان پیروز شوند و رشد و پیشرفت دیگران را تهدید قلمداد می کنند.

والدین در کنار رشد خود باید بر روی مهارت های فرزندپروری نیز تمرکز کنند. به کودکان خود بیاموزید که دست از رقابت ناسالم با همسالان خود بردارند و در بازی ها به فکر برد دیگران هم باشند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=5220
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود آموزش عزت نفس +فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.