0
0

3 روش پاکسازی ضمیر ناخودآگاه

409 بازدید
کنترل بر ضمیر ناخوداگاه
4.3/5 - (6 امتیاز)

در این مقاله به 3 روش پاکسازی ضمیر ناخودآگاه می پردازیم. همچنین به برخی از تکنیک های سابلیمینال (هیپنوتراپی) در مورد کسب موفقیت، جذب ثروت و برنامه ریزی مجدد ذهن می پردازیم. برای داشتن ذهن آرام و مثبت ابتدا باید بدانید ذهن و ضمیرناخوداگاه چگونه فکر می کند. ذهن ما یک موتور پرقدرت است فقط باید به آن دستور بدهیم که چه کاری انجام دهد. ضمیرناخودآگاه از دوران کودکی شکل می گیرد و بر اساس نوع تربیت و باورهای مختلف کم کم شکل می گیرد و در بزرگسالی ما ماشین اثبات آن باورها می شویم. بنابراین برای برنامه ریزی و کنترل بر روی این ضمیر ابتدا باورهای منفی خود را تغییر دهید. انسان های موفق و ثروتمند نیز از روش تسلط بر ضمیرناخوداگاه استفاده می کنند. آنها فقط روی یک هدف مهم تمرکز می کنند و سیستم RAS ذهن را برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی می کنند.

ضمیر ناخودآگاه چیست؟

سالها پیش زیگموند فروید از سه وضعیت ذهنی بنام ایگو، سوپر ایگو و اید نام برد و هریک را مسئول بخشی از شخصیت ما قرار داد. ضمیر ناخودآگاه هم بخشی در مغز قدیم ماست که مسئول کارهایی مانند تنظیم تنفس، ضربان قلب و ادامه حیاط ما می باشد. در این بین وظیفه مهم دیگری نیز دارد و آن بازنمایی آموخته های ما از کودکی است. تمام باورها و قوانین والدی در ضمیر ناخودآگاه ذخیره میشود.

ضمیر ناخودآگاه همانند ضبط صوت تمام اطلاعات را از دوران کودکی جمع آوری کرده و بصورت باور و شخصیت فردی بروز می دهد. بنابراین بر روی اطلاعات ورودی ذهن دقت کنید و مراقب افکار منفی تکرار شوند باشید زیرا در اثر تکرار تبدیل به باور می شوند و باورهای شما شخصیت شما را شکل می دهد و در نهایت سرنوشت شما رقم می خورد…



در واقع ضمیر ناخودآگاه همانند هارد کامپیوتر عمل می کند و تمام افکار و اطلاعات ورودی را در خود ذخیره می کند. در ادامه به برخی از مشخصات ضمیر ناخودآگاه می پردازیم

کنترل ضمیر ناخوداگاه
کنترل ضمیر ناخودآگاه



1- ضمیر ناخودآگاه همان کودک درون است
فرقی ندارد شما دارای احساسات مثبت باشید یا احساسات منفی، در هر صورت اگر اسن افکار را تکرار کنید، ضمیر ناخودآگاه آنرا درونی می کند و در دراز مدت تبدیل به باور می شود. ضمیر ناخودآگاه همانند یک کودک ساده لوح تمام ورودی های ذهن را چندین برابر تقویت می کند. بنابراین مراقب ورودی های ذهن باشید. در ابتدای روز تمام ورودی های ذهن برای دریافت افکار آماده میباشد اما از آنجایی که بخش بزرگی از ذهن ما را افکار منفی در بر گرفته است، لذا ذهن ما مستعد است تا افکار منفی را جذب کند و ضمیر ناخودآگاه آنرا پرورش دهد.
پیشنهاد میشود در ابتدای روز به تجسم افکار مثبت و مدیتیشن بپردازید تا از ورود افکار منفی به ذهن جلوگیری کنید.

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه


2- ضمیر ناخودآگاه اطلاعات ورودی را بزرگنمایی میکند
فرقی ندارد که شما بر روی افکار منفی تمرکز کنید یا مثبت، در هر حالت ذهن شما افکار را چندیدن برابر رشد می دهد. فرض کنید از یکی از رفتارهای همسر خود به شدت شما را آزار میدهد. در این شرایط ضمیر ناخوداگاه این رفتار را به تمام شخصیت او تعمیم می دهد و شما پس از مدتی از او منزجر میشوید. بنابراین به این مشخصه ذهن توجه داشته باشید و زمانی که از یک فرد به شدت متنفر و یا به شدت عاشق او می شوید، بدانید در این دام ذهن گیر افتاده اید زیرا هیچ فردی مطلقا بد یا خوب نیست و هریک از ما دارای نقاط تاریک و روشن هستیم.

3- ضمیر ناخوداگاه بسیار قدرتمند است
همانطور که گفتیم این ضمیر از حافظه و ظرفیت بالایی برخوردار است و تمام اتفاقاتی را که دارای بار احساسی هستند و بارها تکرار یم شوند را در هود ذخیره می کند و در زمان تصمیم گیری بکار می گیرد. شاید اکنون که به نحوه یادگیری رانندگی و دوچرخه سواری فکر می کنید، چیزی بیاد نیاورید اما درست در زمانی که نیاز دارید از مهارت های خود استفاده کنید، ضمیر ناخوداگاه به کمک شما می آید و می توانید از توانایی های ذاتی خود استفاده کنید.

تسلط بر ضمیر ناخودآگاه با NLP

روش NLP یکی از بهترین ابزارها را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به ارتباط با بخش های درونی ذهن بپردازید. در روش ان ال پی به فرد کمک می کنیم تا با سفر به گذشته خود، به لحظه شکل گیری باور و شخصیت خود، بتواند باورهای منفی را تغییر دهد.

برای کنترل ذهن و هدایت ضمیر ناخوداگاه ابتدا باید یک تمرین ذهنی را انجام دهید تا ببینید بخش های ذهنی شما در چه شرایطی قرار دارند. در روش ان ال پی باور بر این است که ذهن ما حاوی بخش های مختلفی است که هرگاه در تضاد و اختلاف با یکدیگر باشند، مشکلاتی مانند ناامیدی، ترس از تصمیم گیری و… را بوجود می آورند.

سابلیمینال پاکسازی ضمیر ناخودآگاه

پاکسازی ضمیر ناخودآگاه

روش اول: ذهن آگاهی ایجاد کنید
بیش از 80% از کارهای روزمره ما بر اساس عادت ها و بصورت ناهوشیار انجام میشود. بنابراین یکی از بهترین روش های پاکسازی ضمیر ناهشیار اسن است که در لحظه تصمیم گیری بصورت خودآگاه عمل کنیم. به کارهای روزانه خود فکر کنید. کدامیک را بدون فکر کردن انجام میدهید؟ اگر آن کار باعث پیشرفت شما نمی شود و صرفا از روز عادت آنرا انجام میدهید، پس در زمان انجام آن کمی مکث کنید و پس از فکر کردن، دوباره تصمیم گیری کنید.
این تکنیک در اصطلاح STG نامیده میشود. S مخفف STOP یعنی مکث است. T مخفف think و G مخفف GO به معنی حرکت است. قبل از انجام هر کاری این تکنیک را انجام دهید. ابتدا مکث کنید و سپس درباره نحوه انجام آن فکر کنید و در نهایت آنرا انجام دهید.

کنترل تنفس
جالب است بدانید اولین تمرین در خودشناسی و مدیتیشن اشراف به نحوه تنفس است. هنگامی که بتوانیم آگاهانه تنفس خود را کنترل کنیم، میتوانیم ذهن خود را در مسیر دلخواه نگه داریم. برای کنترل تنفس هم میتوانید از تکنیک 1-3-5 استفاده کنید. طبق این الگوی تنفسی برای هریک از مراحل تنفس یک عدد در نظر بگیرید. بطور مثال به مدت 1 ثانیه عمل دم را انجام دهید. سپس به مدت 3 ثانیه آنرا در سینه حبس کنید و به مدت 5 ثانیه عمل بازدم را انجام دهید. پس از چندبار تکرار این عمل، شاهد کاهش ضربان قلب و آرام شدن تنفس خود خواهید بود. البته این روش با زمانی های دیگری نیز ارائه شده است و شما می توانید بر اساس ظرفیت تنفسی خود این تمرین را انجام دهید.

روش دوم: افکار را مکتوب کنید
نوشتن یکی از راههای ارتباط با عمیق ترین لایه های ذهن و شخصیت هر انسان است. ارتباطی که بین انگشتان و ضمیر ناخودآگاه ایجاد می شود، ما را در ریشه یابی بسیاری از مشکلات روحی و روانی یاری می کند. برای انجام این تمرین میتوانید از یک قلم و کاغذ استفاده کنید. بهترین زمان انجام تمرین ابتدای روز و ساعات پایانی شب می باشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=2979
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد 3 روش پاکسازی ضمیر ناخودآگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.