0
0

دوره آموزش تربیت کوچ حرفه ای

1058 بازدید
دوره آموزش تربیت کوچ حرفه ای
5/5 - (7 امتیاز)

دوره آموزش تربیت کوچ حرفه ای شروع شد. چگونه به کوچ و منتور حرفه ای کسب و کار و لایف کوچ تبدیل شویم؟ درآمد یک کوچ یا مدرس چقدر است؟ خانه ان ال پی ایران با سابقه برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در ارگانها و سازمانهایی نظیر شرکت ملی پتروشیمی، صدا و سیما، بیمه دی و پاسارگاد، بانک آینده، شرکت لوازم خانگی کن، شرکت راه آهن و… و همچنین دوره های تخصصی در تهران، کرج، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و… در قالب سرفصل های آکادمی بین المللی می باشد. در این مقاله به راههای ورود به بازار تدریس، سخنرانی و کوچینگ و همچنین سرفصل و فیمت دوره های آموزشی می پردازیم.

چگونه کوچ شویم؟

قبل از اینکه بدانید چگونه کوچ شوید ابتدا باید وظایف و توانایی های یک کوچ را بدانید. شاید در ظاهر فرآیند کوچینگ را ساده و پولساز بدانید اما این شغل در کنار درآمد بالا و وجه خوب دارای سختی های فراوان است.

تکلیف خود را مشخص کنید

شاید بزرگترین عامل بی انگیزگی و نارضایتی کوچ ها را بتوان در عدم یافتن زمینه مورد نظر دانست. شاید در سالهای اخیر کوچینگ کسب و کار از اهمیت بالایی برخرودار بوده اما این دلیل نمی شود که فرد بدون هیچ شناختی در این زمینه وارد شود. فردی را در نظر بگیرید که هیچ سابقه سازمانی یا مدیریت در زمینه صنعت نداشته و اصرار دارد در این زمینه کار کند. باید بدانید داشتن تجربه و تحلیل کسب و کارها از اساسی ترین مهارت های کوچینگ است. بنابراین با داشتن ابزار مناسب می توانید به یک کوچ حرفه ای تبدیل شوید. ابتدا علایق و توانایی های خود را پیدا کنید. ببینید در زمینه پیاده سازی و کار اجرایی دارای استعداد هستید و یا در زمینه مشاوره و تحلیل؟ بنابراین ابتدا حیطه فعالیت خود را مشخص کنید.

تجربه کسب کنید

یکی از مشکلات اغلب دوره های کوچینگ این است که در زمان کوتاهی با عنوان مینی دوره یا دوره های غیر حضوری به آموزش فشرده می پردازند و کمتر اثربخشی دوره بررسی می شود. اغلب فارغ التحصیلان دوره ها بدون کسب تجربه و عمیق شدن در موضوع خاص وارد بازار کار می شوند که بدلیل نداشتن روزومه مرتبط نمی توانند درآمدزایی داشته باشند. پیشنهاد میکنیم حداقل یکسال قبل از ورود به بازار کار در همان زمینه به کارآموزی بپردازید و عمیق شوید.
بطور مثال من هم پس از 10 سال کسب تجربه در صنعت خودرو و نفت و گاز به کوچینگ سازمانی پرداختم و نتایج خوبی را کسب کردم زیرا در دوره های رفتار سازمانی و بیزنس کوچینگ بر اساس علم و تجربیات خودم عمل می کنم روابط کاری، حل تعارض در سازمان، گزارش دهی، ارتباط موثر و… را بارها تجربه کرده ام و دغدغه مدیران ارشد را می دانم.

بنابراین پیشنهاد می کنم همانند پزشکان، مهندسان و سایر مشاغل که مدتی را باید به کارآموزی بپردازید، در کوچینگ هم حتی بصورت رایگان در مجاورت افراد متخصص قرار بگیرید و کسب تجربه کنید. بیاد دارم برخی از بازاری های معروف برای پرورش دادن شاگردان به آنها فرصت کسب تجربه می دادند و سالها طول می کشید تا فوت کوزه گری را به آنها بیاموزند. حتی در صنعت هوانوردی هم زمانی به یک خلبان اجازه پرواز سولو یا تنهایی را می دهند که چند هزار ساعت بصورت کمک خلبان پرواز کرده باشد. پس عجله نکنید و کارفرمایان را نسبت به خود بدبین نکنید و قبل از عقد قرارداد و گرفتن پروژه تحقیقات و مطالعه کافی داشته باشید.

اگر تجربه کافی در زمینه مورد نظر ندارید، برای ورود به بازار کار کوچینگ عجله نکنید زیرا صرفا گذراندن دوره کوچینگ کافی نیست.

کوچینگ چیست؟

ابتدا ببینیم کوچینگ چیست و چه کاربردی در زندگی و کسب و کار ما دارد؟ فرآیند کوچینگ نوعی راهبری است که در آن شخصی با تجربه تخصصی در زمینه مورد نظر شما کمک می کند با توانایی و منابعی که دارید از یک نقطه به نقطه هدف برسید. مربی یا کوچ به شما کمک می کند روی مواردی تمرکز کنید که اهمیت بیشتری برای شما دارد. البته کوچینگ را با مشاوره روانشناسی و درمان اشتباه نگیرید. کوچ همانند یک ناظر به روند کار شما، توانایی ها، تیپ شخصیتی و… نظارت می کند و در شرایط مناسب مداخله می کند و راه حل های مفید را ارائه می کند. به بیان دیگر کوچ یا منتور فرد سفر کرده ای است که در زمینه مورد نظر شما تجربیات زیادی را کسب کرده است و می تواند ریسک و هزینه ها را به شدت کاهش دهد. در واقع شما در جلسات کوچینگ تجربه و زمان می خرید و کاری که افراد در چند سال قرار است انجام دهند، شما می توانید در چند ماه به نتیجه برسید. در دوره آموزش تربیت کوچ حرفه ای چگونگی استفاده از این علم ناب را می آموزید.

سرفصل دوره کوچینگ

دراین دوره 6 ماهه که بصورت آنلاین یا حضوری برگزار می شود، تکنیک هایی از روش NLP و کوچ سیستماتیک با رویکرد سازمانی هم ارائه می گردد. یکی از تفاوت های ما با سایر گروهها در تنوع خدمات می باشد. داوطلبان علاوه بر یادگیری مهارتهای کوچینگ، به نحوه تولید محتوا، برندینگ و یافتن توانایی های خود جهت ورود به بازار کار می پردازند. در ادامه به برخی از سرفصلهای ارائه شده در دوره می پردازیم”

– آموزش مهارت های رهبری و حل مسئله
– یافتن تعارض های ذهنی با علم NLP
– گفتگوی متا و ذهن خوانی (تکنیک سئوال پرسیدن)
– تست یافتن توانایی های فردی
– نحوه نظارت و ارائه برنامه
– تغییر باور و همسو کردن ارزش های فردی با اهداف

– نحوه برندینگ و رزومه سازی جهت ورود به بازار کار
– ارتباط با سازمان ها و ارگانها
– اصول تصمیم گیری
– تحلیل زبان بدن و تکنیک های مذاکره
– خودشناسی و سفر زندگی
– جرات مندی و تحلیل ریسک در اقدام
– مدلسازی افراد موفق

– تسهیل سازی جلسه و جلوگیری از ابهام گویی
– تفکر سیستمی در سازمان و زندگی
– مدیریت ذهن و ساخت روتین
– افزایش عملکرد در محیط کار
– تیم سازی و سلسه مراتب
– راههای کاهش هزینه در سازمان و بهره وری

– تکنیک های حل تعارض
– استراتژی تک محور و چند محور
– منابع انسانی و کار تیمی
– کوچینگ روابط
– PCC MARKERS

کوچینگ کسب و کار

یکی دیگر از کاربردهای کوچینگ هم در کسب و کار و بیزینس است. در طی این سالها کسب و کارهای مختلفی را دیده ایم که پس از یک یا دو سال ورشکسته شده و ضررهای میلیونی را محتمل شده اند. اما بهترین استراتژی این است که صاحبان مشاغل قبل از برندینگ یا کمپین های تبلیغاتی باید به شناخت نقاط قوت و ضعف خود بپردازند و فرصت ها و چالش ها را مشخص کنند.

توسعه فردی

جنبه دیگری از دوره آموزش تربیت کوچ حرفه ای مربوط به رشد فردی و لایف کوچ است. فردی که بعنوان راهبر یا کوچ در کنار دیگران قرار می گیرد، نه تنها از زمان و هزینه های اضافی می کاهد، بلکه او را در اولویت سنجی کارها یاری می کند. فرض کنید فردی قصد دارد هدفگذاری یکساله داشته باشد، او باید بدانید در چه زمنیه ای دارای استعداد است، چه منابع و توانایی هایی دارد، چه بهایی برای قدم گذاشتن در این راه می پردازد و…..
پی از این مرحله مربی یا کوچ به ارائه راه حل مناسب با توانایی های او می دهد. او همانند یک مربی ورزشی ابتدا به توانایی دیگران نگاه می کند و سپس راه حل ارائه می دهد. اما یک مشاور یا روانشناس دارای راه حل های نسبتا ثابتی است که در جهت درمان قرار می گیرد ولی فرآیند کوچینگ هیچگاه به درمان و تراپی ورود نمی کند.

رزومه سازی حرفه ای

در دوره آموزش تربیت کوچ حرفه ای می آموزید چگونه رزومه سازی کنید و به کارفرما پروپوزال ارائه کنید. یکی از مشکلاتی که اغلب کوچها با آن مواجه هستند، یافتن مشتری و عقد قرارداد است زیرا بسیاری از مشتریان به سابقه، تجربه و مشتریان راضی که در گذشته داشته اید اهمیت می دهند. بنابراین پرسنال برندینگ مناسب می تواند شما را در دید دیگران به فردی با اعتبار تبدیل کند. شما باید با رزومه سازی و کسب اعتبار در زمینه مورد نظر این اطمینان را به مشتریان بدهید که بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد.

چگونه کوچ شویم

درباره سجاد زمانی

  • نویسنده کتاب زمانی برای تغییر
  • سابقه 10 ساله در صنعت خودروسازی و توربین سازی
  • مستر ترینر بین المللی NLP
  • برگزار کننده دوره های سازمانی در شرکت ملی پتروشیمی، بانک آینده، شرکت راه آهن رجاء، بیمه دی و پاسارگاد، شرکت لوازم خانگی کن، دانشگاه علمی کاربردی، سازمان ملی جوانان و…
  • حضور در برنامه مستند شبکه یک سیما
  • مدرس دوره های تحلیل رفتار متقابل

شرکت در دوره کوچینگ

یکی از خدمات مجموعه خانه ان ال پی ایران در زمینه توسعه فردی و دوره های آموزش کوچ است. ما 7 ماه بصورت آنلاین و حضوری در کنار شما هستیم تا بتوانید علاوه بر یادگیری تکنیک های NLP و خودشناسی، به نحوه توانمندسازی دیگران و کسب درآمد بپردازید.

در دوره تربیت کوچ به چه مواردی می پردازیم:
– شناسایی سبک تدریس و توانایی ها
– نحوه برندینگ و تولید محتوا
– تکنیک های کوچینگ و راهبری
– نحوه قانونمندی کسب و کار
– آموزش علم NLP تا مرحله مستری (مربیگری)
– تحلیل رقبا


برای استفاده از مشاوره رایگان و کسب اطلاعات دوره آموزش تربیت کوچ حرفه ای به لینک زیر مراجعه کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=4242
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دوره آموزش تربیت کوچ حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.