0
0

زندگینامه ریچارد بندلر

3092 بازدید
ریچارد بندلر
4.8/5 - (5 امتیاز)

زندگینامه ریچارد بندلر
ریچارد بندلر (richard bandler) یکی از بنیانگذاران برنامه ریزی عصبی کلامی NLP است. او به همراه جان گریندر نقش بسزایی در معرفی علم ان ال پی در جهان داشته اند. بندلر متولد سال 1950 در آمریکا است و تحصبلات خود را در  رشته ریاضیات در دانشگاه سانتاکروز کالیفرنیا آغاز نمود اما در ادامه با علم گشتالت تراپی که در آن زمان توسط فریتز پرلز ارائه می شد، آشنا گردید و بدین شکل زندگی او دچار تغییرات زیادی شد.


سپس او با جان گریندر استاد زبان شناسی دانشگاه کالیفرنیا آشنا شد و توانستند در سال 1974 میلادی علم ان ال پی را به جهان معرفی کنند. آنها در این راه از روش های درمانی بزرگانی چون ویرجینیا سیتر (خانواده درمانگر)، میلتون اریکسون (هیپنو تراپیست) و فریتز پرلز ( بنیانگذار گشتالت تراپی) برای شکل گیری روش NLP استفاده کردند و پس از آن محققین بزرگی چون رابرت دیلتز، استیو آندریاس، پل مکنا و… به گسترش آن پرداختند.

ریچارد بندلر دارای یک شخصیت تاثیرگذار و در عین حال جذاب است که در همایش ها و دوره های آموزش NLP با زبانی طنز و استفاده از دیالوگ های هینوتیزمی (زبان میلتون) چشم هر بیننده را خیره می کند. او بخوبی از تکنیک های ان ال پی در مواردی چون رفع فوبیا، تغییر باور، از بین بردن خاطرات بد و اثرات تروما و… در ایجاد تغییرات عمیق در انسان ها دارای شهرت جهانی است.

او در یک از کتاب های خود به طنز می گوید: هرگاه قصد مسافرت با هواپیما را دارم، شرکت های هواپیمایی که من را بخوبی می شناسند، مسافرانی را که ترس از پرواز دارند را در صندلی کناری من قرار می دهند. راستش را بخواهید از اینکه یک فرد تا آخر سفر کنار من به گریه و زاری بپردازد، خسته شده ام. از اینرو ظرف مدت 10 دقیقه کار را تمام می کنم تا انتهای سفر بتوانم در آرامش باشم.

کتاب ها

1- کتاب جادوی کامیابی The structure of Magic
2- سرگذشت هر کس در ان ال پی
3- NLP و ایجاد تغییرات سریع فردی
4- راهنمای ایجاد تغییر با استفاده از خلسه
5- به زندگی خود عظمت بخشید
6- اصول مشاوره و روان درمانی
7- زمانی برای تغییر
8- زندگی خود را امروز تغییر دهید
9- تغییر با خانواده ها
10- ساختار جادو

ریچارد بندلر بعنوان یکی از دانشمندان بزرگ تغییرات فردی در جهان است و فعالیت هایی نظیر مشاوره ارتش آمریکا، مشاوره شرکت های خودروسازی، مشاور ورزشکاران و سیاست مداران بزرگ جهان بوده است. جالب است بدانید او و جان گریندر از اولین استادان آنتونی رابینز هستند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=154
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

باکس دانلود

نظرات

0 نظر در مورد زندگینامه ریچارد بندلر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.