0
0

برگزاری کارگاه NLP در شرکت نفت

1933 بازدید
کارگاه nlp در سازمان
5/5 - (7 امتیاز)

کارگاه NLP در شرکت ملی نفت توسط خانه ان ال پی ایران در آبانماه 1398 برگزار شد. در این کارگاه دو روزه که با دعوت شرکت نفت انجام پذیرفت، تکنیک های کاربردی روش NLP و تحلیل رفتار متقابل جهت افزایش عملکرد، ارتباط موثر، تکنیک های رهبری، کوچینگ فردی و سازمانی و… ارائه گردید.
یکی از خدماتی که در سالهای گذشته توسط مجموعه خانه nlp به سازمان ها ارائه شده، مباحث رفتار سازمانی و حرفه ای گری در محیط کار می باشد. بسیاری از سازمان های موفق، بخشی از بودجه خود را به آموزش مدیران و پرسنل خود اختصاص می دهند تا با این سرمایه گذاری، میران اتلاف انرژی و اصطکاک کاری به حداقل برسد.

در ایران نیز شرکت های موفقی که به توسعه منابع انسانی و توانمندسازی فردی می پردازند، کم نیست. در طی سالهایی که بعنوان مشاور یا مربی در کنار این سازمانها بوده ام، همواره تلاش داشتم تا به این سئوال بپردازم که چگونه می توان بازدهی را در محیط کار افزایش داد؟ چطور می توان ارتباطی عالی بین مدیران و کارکنان برقرار کرد؟ چگونه می توان بین اتفاقت و مسائل کاری و خانوادگی تفکیک قائل شد و تفکر خود را به بهترین نحو مدیریت کرد؟

این مطلب را هم بخوانید: ان ال پی چیست؟

ان ال پی در محیط کار

سرفصل کارگاه NLP در شرکت نفت

در این کارگاه که در 16 ساعت برگزار گردید، در ابتدا به تکنیک های افزایش عملکرد کارکنان در محیط کار پرداخته شد. تمرین های ذهنی ان ال پی که انعطاف پذیری عصبی را بهمراه دارد و فرد می تواند به توانمندی های خود اشراف پیدا کند. در قسمتی از کارگاه نیز تکنیک های تحلیل رفتار متقابل (حرفه ای گری در محیط کار) ارائه شد. در ادامه به برخی از مباحث ارائه شده در کارگاه 2 روزه اشاره خواهد شد:

– تکنیک های مدیریت اثرگذار با رویکرد NLP
– 10 تکنیک اثر گذار ان ال پی در ارتباط، کنترب ذهن و ارتباط موثر
– روش های ایجاد انگیزه در سازمان
– اجرای تکنیک های عملی NLP در محیط کار و خانواده
– سبک زندگی افراد خاص چگونه است؟
– کدام کارمند در کدام جایگاه؟

– چگونه یک روز کاری را مهندسی کنیم؟
– چگونه افکار، احساسات و هیجانات خود را در محیط کار مدیریت کنیم؟
– تکنیک های افزایش عملکرد در طی روز کاری
– تکنیک های مذاکره و غلبه بر بازی های ذهنی مخرب
– چرا اتفاقات محیط کار در خانواده تاثیر می گذارد؟ چگونه آنرا مدیریت کنیم؟

– چگونه ذهن خود را برای کسب اعتماد به نفس و شادی شرطی کنیم؟
– انواع سبک های ارتباطی در محیط کار کدامند و چگونه تنش های کاری را مدیریت کنیم؟
– رفتار سازمانی و روش های تفیض اختیار در کارکنان

– شناخت انواع بازی های ذهنی و بررسی وضعیت TED
– اقتصاد نوازشی در محیط کار
– بررسی کودک – والد و بالغ در سازمان و ارتباطات کاری

– تکنیک رفرمینگ در ارتباطات
– چگونه مکالمات روزانه را رمزگشایی کنیم؟
– هدف گذاری فردی و شغلی
– کوچینگ سازمانی
– تیزحسی در مدیران و کارمندان

روانشناسی صنعتی

در طی 10 سال سابقه همکاری که با شرکت های خودروسازی و صنعتی، به کسب تجربه پرداخته ام و با دغدغه مدیران و پرسنل سازمان ها آشنا شدم. همین امر باعث شده است زمانی که بعنوان یک سخنران یا مدرس وارد سازمانی میشوم، بخوبی می توانم مشکلات جاری را تحلیل کنم و بر اساس تکنیک های NLP ، تحلیل رفتار متقابل، و کوچینگ سازمانی، راه حل هایی را ارائه دهم.

روانشناسی صنعتی نیز یکی از نیازهای اساسی سازمان ها برای بقاء و افزایش عملکرد است. همانند تیم های ورزشی، شرکت های صنعتی نیز در کنار خود از یک روانشناس صنعتی استفاده می کنند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و به نتایج دلخواه دست یابند.

کاربرد روانشناسی در مدیریت

جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که در سال 2017 توسط رونشناسان صنعتی و محققین انجام شده، یکی از مهارت های اساسی مدیران در سازمان ها را خودآگاهی و برقراری ارتباط موثر با کارکنان می دانند. اگرچه در گذشته مهارت هایی نظیر رهبری، آینده نگری، برونگرایی، ریسک پذیری و… مد نظر بود اما در حال حاضر مهارتهایی چون هوش هیجانی و ارتباط با همکاران از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بنابراین در سالهای اخیر سازمان ها استراتژی یادگیری در حین کار (on the job training) را به سمت کوچینگ فردی و توتمندسازی مدیران نسبت به خواسته سازمان سوق داده اند. بطور مثال یکی از خدماتی که در کارگاه های آموزش ان ال پی ارائه می کنیم، تیزحسی و ذهن خوانی است. بر اساس اسن تکنیک ها مدیران توانایی سازگاری بیشتر با کارکنان را پیدا می کنند و می توانند اصطکاک سازمانی را به حداقل برسانند.

ان-ال-پی-اصفهان

درباره سجاد زمانی

  • مشاور بازاریابی و فروش
    – مدیر خانه ان ال پی ایران
    – مدرس تحلیل رفتار متقابل
    – مبتکر فروش با دیالوگهای هیپنوتیمی
    – کارشناس چند برنامه صداوسیما
    – مستر ترینربین المللی NLP
    نویسنده کتاب زمانی برای تغییر
    – برگزار کننده دوره های مختلف کوچینگ فردی و سازمانی در شهرهای اصفهان، تهران، مشهد، یزد، کرج و…
    – اجرای کارگاه و دوره های تخصصی در شرکت بیمه پاسارگاد، پارین، چینی بهداشتی مروارید، بیمه دی، سازمان ملی جوانان، آموزش و پرورش کرج، شهرداری شهریار، سازمان فرهنگی هنری و…

    در پایان مجموعه خانه ان ال پی ایران آمادگی خود را جهت برگزاری دوره ها، کارگاه های تخصصی، سمینارهای موفقیت فردی و سازمانی، کوچینگ سازمانی و… اعلام می دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=1672
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد برگزاری کارگاه NLP در شرکت نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.