0
0

دوره مربیگری صفر تا صد NLP

2410 بازدید
دوره کامل nlp
4.7/5 - (14 امتیاز)

دوره مربیگری صفر تا صد NLP چیست؟ این دوره برای افرادی مناسب است که می خواهند بعنوان مدرس، کوچ و مربی توسعه فردی فعالیت کنند. خانه ان ال پی ایران با مدیریت سجاد زمانی مستر ترینر بین المللی و مدرس هیپنوتیزم اریکسونی افتخار دارد دهها دوره تخصصی NLP در سطوح تکنسین، کامیونیکیشن، پرکتیشنر و مستری در تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان را برگزار و مربیان مختلفی را در شهرها و کشورهای اروپایی جهت برگزاری دوره های NLP آموزش دهد. دوره های برگزار شده در مجموعه خانه ان ال پی ایران بر اساس سرفصل های استاندارد انجمن های بین المللی می باشد و ما افتخار داریم بعنوان تنها مجموعه برگزار کننده دوره های تعالی سازمانی با رویکرد NLP این علم را در شرکت ها، سازمان ها و ارگانهای مختلف ارائه داده ایم.
همچنین این مجموعه بعنوان یکی از موسسات برگزار کننده دوره های تخصصی تربیت مدرس فعالیت می کند. شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره های تخصصی می توانند در شهر خود بعنوان یک مدرس و سخنران حرفه ای فعالیت کنند.

دوره کامل NLP

در دوره جامع آموزش NLP به افرادی که علاقمند هستند بعنوان مربی توسعه فردی فعالیت کنند، کمک می کنیم تا بتوانند در زمینه مورد نظر به تدریس و فعالیت بپردازند. در این دوره که بصورت محدود و با تعیین وقت مصاحبه انجام می پذیرد، پذیرفته شدگان در دوره ای فشرده که بالغ بر 6 الی 8 ماه است، می توانند پس از گذراندن 4 سطح، به یادگیری تکنیک های استاندارد NLP بپردازند.

دوره مربیگری برای چه افرادی مناسب است؟

– اگر علاقمند به مباحث روانشناسی و توسعه فردی هستید.
– اگر رسالت فردی خود را در کمک به دیگران یافته اید.
– اگر علاقمند به تدریس و کوچینگ هستید.

NLP چیست؟

NLP را روش تغییرات سریع فردی نامیده اند. از اینرو در سالهای اخیر استفاده از تکنیک های درمانی این علم در ساسر دنیا رواج یافته است. با استفاده از تکنیک های ان ال پی می توان با عمیق ترین لایه های ناخودآگاه ارتباط برقرار کرد و ریشه بسیاری از بیماری های روان تنی مانند افسردگی، میگرن، وسواس فکری و.. وهمچنین بسیاری از عادات غلط مانند پرخوری، اعتیاد، فوبیا و…. را پیدا کرد.

سبک زندگی مورد نظر شما چیست؟

بسیاری از ما انسان ها بدنبال سبک زندگی مورد نظر خود هستیم. برخی از ما آنرا پیدا می کنیم و برخی دیگر شهامت حرکت به سمت آنرا نداریم. رسالت شما در زندگی چیست؟ برای انجام چه کارهایی به دنیا آمده اید؟ از انجام چه کارهایی لذت می برید؟ یکی از بزرگترین لذت های دنیا، کمک کردن به دیگران است. اغلب افرادی که در دوره های آموزش مربیگری NLP شرکت می کنند، جزء افرادی هستند که علاقمند به کمک به بهبود زندگی دیگرانند.
در این دوره می آموزید که چگونه رسالت خود را کشف کنید و در چه زمینه ای به تدریس بپردازید. اگر ارزش های فردی خود را فقط بر روی شهرت و ثروت متمرکز کنید، دیر یا زود از ادامه این کار منصرف خواهید شد، اما اگر عاشق مردم و کمک کردن به بهبود زندگی دیگران هستید، این شغل بهترین شغل دنیا خواهد بود.

یک داستان واقعی
من هم پس از سالها فعالیت در بزرگترین شرکت های خودروسازی و صنعتی تصمیم گرفتم به کشف رسالت فردی خود بپردازم. هنگامی که دریافتم در این شغل بیشترین رضایت درونی را دارم، تصمیم گرفتم تا مسیر زندگیم را برای همیشه تغییر دهم. باوجود اینکه این کار بسیار مشکل بود، اما اکنون پس از گذر سالها از این مسئله، بسیار بسیار از سبک زندگی خودم راضی هستم و به شما هم توصیه می کنم به فعالیتی بپردازید که در آن بهترین لحظات زندگی خود را می گذرانید و احساس خستگی نمی کنید. اکنون بخوبی با استفاده از تجاربی که کسب کردم می توانم بهترین راهکارها را به شرکت کنندگان ارائه کنم تا با ریسک کمتری وارد این حیطه شوند.

البته در این بین کسب درآمد عالی و شهرت از اهداف اصلی دوره است اما قبل از آن باید با واقع نگری و شناخت مشکلات این حرفه، آمادگی خود را از هر لحاظ کسب کنید. سخنرانان بزرگ دنیا با هدف ارتقاء سطح زندگی جامعه و کمک به دیگران وارد حیطه کوچینگ و تدریس شده اند و پس از سالها خدمت رسانی درست، توانسته اند به شهرت و ثروت زیادی هم دست یابند. در این دوره با مطالعه و الگوبرداری از انواع سبک های مختلف تدریس به شما کمک می کنیم تا تبدیل به بهترین نسخه خود شوید.

آیا برای شرکت در این دوره حتما باید روانشناس بود؟
این سئوالی است که بسیاری از شرکت کنندگان از من می پرسند و من به آنها می گویم تا نگاهی به زندگی اساتید برتر موفقیت کشور و حتی جهان بیاندازند. سخنرانانی چون رابینز، کیوساکی، برایان تریسی و حتی سخنرانانی چون دکتر آزمندیان، دکتر حلت، دکتر فرهنگ و… در ابتدا از رشته های نامرتبط وارد حوزه آموزش و کوچینگ شده اند و با ارائه آموزش با کیفیت توانسته اند به شهرت و موفقیت برسند.

کشف رسالت شخصی
رسالت زندگی

مراحل دوره مربیگری NLP

بطور کلی دوره مربیگری صفر تا صد NLP در 4 سطح برگزار می گردد.

1- سطح تکنیسن (دیپلما)
در این سطح طبق سرفصل های استاندارد مباحث مقدماتی NLP مانند تکنیک های هدفگذاری، تاریخچه ان ال پی و ارتباط با ضمیر ناخودآگاه، تکنیک های کاربردی در زمین کنترل افکار، حذف خاطرات بد، ارتباط موثر، رفع فوبیا، رفع وابستگی و… ارائه می گردد. این دوره می تواند بصورت آنلاین برگزار گردد و در پایان سطح اول به بررسی تکنیک های عملی پرداخته شود.

2- سطح پرکتیشنر (عاملی)
سطح دوم شامل تکنیک های عملی و کاربردی می باشد که در آن مباحثی چون هیپنوتیزم اریکسونی، کشف رسالت فردی، رفع آلرژی و حساسیت ها، ارتباط با کودکان، شرطی سازی و… ارائه می گردد.

3- سطح سوم مستر پرکتیشنر
سطح سوم نیز شامل تکنیک های تکمیلی NLP از جمله مدلسازی، تایم لاین تراپی، هیپنو کوچ، هیپنوتیزم کاربردی با رویکرد پروفسور میلتون اریکسون، کنترل امواج ذهنی،

4- سطح چهارم مستر ترینر
در سطح آخر به ارائه تکنیک های کوچینگ، نحوه ارائه مطلب باتوجه به ارزش های فردی، ماکتینگ و برگزاری دوره، تولید محتوا، EMDR , TOTE, T.T.T یافتن نیروی شفابخش بدن، مدل ستیر در ارتباطات بین فردی، تغییر برنامه ریزی ذهن در خلسه و… می پردازیم.

یکی از مزیت های روش NLP در تنوع موضوعات می باشد. بطور مثال پس از گذراندن دوره مربیگری باتوجه به زمینه کاری و علاقه خود، می توانید در آن زمینه فعالیت کنید و تکنیک های NLP را در آن زمینه بکار گیرید. اگر فردی علاقمند است بعنوان مدرس کسب و کار فعالیت کند، می تواند از تکنیک های NLP در این زمینه استفاده کند. اگر دارای مدرک روانشناسی هستید، می توانید از تکنیک های درمانی استفاده کنید. اگر در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می کنید، می توانید دوره هایی متناسب با این زمینه برگزار کنید.

همچنین تکنیک های این روش در زمینه ارتباط بین فردی، درمان برخی از بیماری ها، بازاریابی و فروش، توسعه فردی بخوبی قابل اجرا می باشند. بنابراین در هر زمینه ای که دارای تحصیلات، تجربه و مهارت هستید، می توانید به یک مدرس حرفه ای در آن به فعالیت بپردازید.
در سالهای گذشته مدرسین NLP توانسته اند در زمینه ورزش، روابط، مذاکره، رفتار سازمانی، کودکان، لاغری، بازاریابی و… بصورت حرفه ای به فعالیت بپردازند. بنابراین سبک تدریس شما هم در حین دوره مشخص می گردد و در صورت تمایل می توانید با حمایت های استاد سجاد زمانی به آموزش موضوع دلخواه خود بپردازید.

درباره سجاد زمانی مدرس دوره NLP

بیمه دی nlp
دوره nlp
  • موسس خانه NLP ایران
  • نویسنده کتاب زمانی برای تغییر
  • برگزار کننده دوره های NLP و تحلیل رفتار متقابل در سازمان هایی نظیر شرکت ملی نفت، پتروشیمی، بانک آینده، بیمه دی، شرکت چینی مروارید یزد، بیمه پاسارگاد، شرکت پارین و…
  • برگزار کننده صدها همایش و کارگاه در شهرهای مختلف
  • شرکت در برخی از برنامه های تلویزیونی بعنوان کارشناس
  • مشاوره کسب و کار
کارگاه nlp در سازمان
دوره کامل nlp

سئوالات متداول

1- من در شهر دیگری زندگی می کنم، چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم؟

باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سال 99 دوره های مربیگری متفاوت تر از سالهای قبل برگزار گردید و دو ترم ابتدایی بصورت آنلاین ارائه گردید و دو ترم بعدی بصورت حضوری اجرا شد.

2- آیا برای مدرس شدن الزاما باید روانشناس باشیم؟
پاسخ به این سئوال خیر است زیرا مدرسین می توانند در زمینه کسب و کار، فروش و بازاریابی، افزایش عملکرد فردی و… هم فعالیت کنند و لزوما نباید رشته مرتبط با روانشناسی داشته باشند. اما اگر قصد دارید در زمینه مشاوره خانواده و درمان بیماری ها به فعالیت بپردازید، بهتر است رشته مرتبط با روانشناسی داشته باشید. بطور کلی شرکت کنندگان دوره های مربیگری NLP به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول مشاوران و روانشناسان:
دسته اول از شرکت کنندگان دارای مدارک مرتبط با روانشناسی و مددکاری اجتماعی هستند و برای یادگیری و استفاده از تکنیک های NLP در کنار روش های استاندارد خود، در این دوره شرکت می کنند. بطور مثال برای رفع وسواس فکری، خاطرات بد، تغییر عادت و… می توان از تکنیک های فوق العاده NLP استفاده نمود.

دسته دوم مدرسان:
دسته دوم شامل افرادی است که علاقمند به تدریس و آموزش هستند. بدلیل اینکه شرکت کنندگان دسته دوم وارد پروسه درمان نمی شوند، می توانند با مدارک ارائه شده پس از دوره و راهنمایی هایی که می شود، بتوانند مجوزهای لازم برای تدریس را دریافت و بعنوان کوچ فردی و یا مدرس کسب و کار به فعالیت بپردازند.

ثبت نام دوره nlp
دوره غیر حضوری ان ال پی

3- آیا پس از دوره از مربیان پشتیبانی می شود؟

همچنین مجموعه تعهد دارد تا یکسال پس از دوره هم به مشاوره و رفع اشکال بپردازد تا شرکت کنندگان به سطحی برسند که بتوانند بطور انفرادی به برگزاری دوره و کارگاه بپردازند.

4- چطور این دوره را تضمین می کنید؟

این دوره طوری طراحی شده که در مدت چند ماه فرد می تواند بعنوان یک مدرس فعالیت کند. باتوجه به سابقه اجرایی مربیان دیگر ما در شهرهایی چون اصفهان، شیراز، ایلام، تهران و… می توانید اثربخش بودن دوره را راستی آزمایی کنید. چنانچه هریک از شرکت کنندگان پس از دوره رضایتی از کیفیت و بازدهی دوره نداشته باشند، می توانند درخواست استرداد شهریه کنند. خوشبختانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است زیرا افرادی که در دوره های مربیگری NLP شرکت می کنند، نیت سازنده دارند و بدنبال یادگیری هستند و با تلاش و پیگیری های پشتیبانان، به نتایج مورد نظر می رسند.

5- چطور مجوز تدریس دریافت کنم؟

توجه داشته باشید هیچ موسسه ای در ایران چنین اختیاراتی را ندارد که با یک مدرک پایان دوره به شما مجوز فعالیت دهد بنابراین باتوجه به زمینه فعالیت خود فقط می توانید از مراجع قانونی مانند وزارت ارشاد، سازمان فنی و حرفه ای، بهزیستی و… مجوزهای لازم را اخذ نمایید. شاید در اینجا برای شما سئوال پیش بیاید: پس مدارکی که مجموعه هایی مانند “خانه ان ال پی” ارائه می کنند چه کارایی دارد؟ همه موسسات آزاد و خصوصی که دوره های مربیگری برگزار می کنند، فقط می توانند گواهی حضور در دوره و مدارک تایید شده از سوی سازمان های دولتی مانند وزارت علوم، فنی حرفه ای و یا دانشگاه را صادر کنند. این مدارک برای دریافت مجوز تدریس لازم هستند اما کافی نیستند.
بطور کلی هریک از مدرسین باتوجه به زمینه فعالیت خود باید مدارکی را به سازمان مربوطه ارائه کند. در این بین مرتبط بودن رشته تحصیلی، تالیفات و کتابها، تجارب و دوره های برگزار شده و… می تواند مفید باشد.

بدین شکل که در پروسه اخذ مجوز باید مدارک دوره مربیگری و سایر مدارک و سوابق خود را ارائه نمایید تا روند دریافت مجوز از سازمان مربوطه تسهیل گردد. بنابراین فارغ از هر تبلیغات واقع بین باشید و مدارک ارائه شده از موسسات را به منزله دریافت مجوز تدریس تلقی نکنید. تاکید می کنیم هیچ موسسه ای چنین اختیاراتی ندارد اما متقاضیان با داشتن مدارک مربیگری یک قدم به دریافت مجوز نزدیکتر هستند. پس از دوره مربیگری می توان با مراجعه به هریک از سازمان های دولتی، از قوانین آنها اطلاع یافت و اقدام به دریافت مجوز نمود. این موارد نیز به مربیان خانه NLP ارائه می گردد.

6- چگونه در دوره مربیگری صفر تا صد NLP شرکت کنم؟
باتوجه به محدود بودن دوره های مربیگری، ابتدا با متقاضیان مصاحبه کوتاهی انجام می شود تا از اهداف آنان جهت شرکت در این دوره اطلاع یابیم. برخی از افراد هدف خود را تنها کسب ثروت و شهرت در نظر می گیرند اما در این راه باید ابتدا عاشق کمک رسانی به بهبود سبک زندگی دیگران بود. فردی که بر اساس ارزش های فردی خود فعالیت کند، بخوبی می تواند در این مسیر پر فراز و نشیب حرکت کند و بر مشکلات فائق آید.
از آنجایی که تغییر هویت و تغییر سبک زندگی پروسه ای زمانبر است، لذا اگر فردی می خواهد هویت یک مدرس را در خود ایجاد کند، باید ماهها و حتی سالها وقت صرف کنند ، بنابراین با دوره های چند روزه یا چند هفته ای نمی توان تبدیل به یک مدرس شد.
ما در دوره های تربیت مدرس چندین ماه در کنار شرکت کنندگان قرار می گیریم تا بتوانند این سفر را با کمترین تنش و ریسک طی کنند.
جهت اطلاع از نحوه برگزاری دوره با شماره پشتیبانی 09392096002 تماس بگیرید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=3077
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دوره مربیگری صفر تا صد NLP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.