0
0

دوره تکنسین ان ال پی در مشهد

2312 بازدید
ان-ال-پی-اصفهان
5/5 - (9 امتیاز)

دوره تکنسین ان ال پی در مشهد برگزار شد. در این دوره آموزشی که با حضور خانواده ارگان های دولتی (خانواده معظم نیروی انتظامی، بنیاد شهید و…) و همچنین عموم مردم در سالن همایش هتل ثامن مشهد برگزار شد، به تمرینات مختلف ذهنی پرداخته شد. در این رویداد که با حضور 500 نفر از علاقمندان به علوم روانشناسی برگزار شد، مباحث کاربردی روش ان ال پی ارائه گردید.

در سالهای اخیر استقبال بالایی از دوره های آموزش ان ال پی شده و خانه ان ال پی ایران با سابقه برگزاری دوره های آموزش nlp از سطح دیپلما، پرکتیشنر و مستری در شهرهای اصفهان، شیراز، مشهد، تهران، کرج و… طبق سرفصل های انجمن ها و آکادمی های بین المللی سعی دارد اصول کلی این روش را بصورت آکادمیک و عملی به علاقمندان ارائه کند.

NLP چیست؟

ان ال پی یکی از بهترین روش های تغییرات سریع در دنیا می باشد. این روش اولین بار در سال 1972 توسط ریچارد بندلر و جان گریندر به دنیا معرفی شد. مبتکرین این روش بدنبال الگوبرداری از انسان ها موفق بودند و با مدلسازی رفتار آنها توانستند روش برنامه ریزی عصبی کلامی را ابداع کنند. آنها در کتاب ساختار جادو که با نام The-Structure-Magic منتشر شده است، به مبانی کلی ان ال پی پرداخته و نحوه کنترل افکار و احساسات را ارائه نموده اند.

با استفاده از تمرینات ان ال پی می توانید ضمیر ناخوداگاه را برنامه ریزی کنید، با خاطرات بد گذشته خداحافظی کنید، باورهای محدود را تغییر دهید، ارتباطی عالی با دیگران داشته باشید، ارزش های فردی خود را بشناسید و اهداف خود را مطابق با آنها تعیین کنید و ….

سرفصل دوره تکنسین ان ال پی

در این دوره به چه مواردی پرداخته شد؟
– چگونه ذهن خود را مجددا برنامه ریزی کنیم؟
– شناخت قدرت ضمیر ناخوداگاه
– ان ال پی چیست و چه کاربردی دارد؟
– یافتن تیپ شخصیتی و برقراری ارتباط موثر
– تکنیک های تغییر باور
– تکنیک هدفگذاری شخصی
– تکنیک متا مدل ها
– شرطی سازی ذهن و افزایش اعتماد به نفس
– چگونه استرس و اضطراب را کنترل کنیم
– چگونگی کنترل افکار منفی را روش ان ال پی
– تکنیک رفع فوبیا (ترس از تاریکی، ترس از ارتفاع، ترس از سخنرانی، ترس از حیوانات و…)

یکی از پیش فرض های ان ال پی بیان می کند:
اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد، شما هم می توانید زیرا سیستم عصبی (نرم افزار ذهنی) انسان های مشابه است. در این روش نحوه مدلسازی زندگی افراد موفق را می آموزید و با استفاده از توانایی های درونی به نتایج مشابه دست میابید.

تکنیک حذف خاطرات بد با NLP

در بخشی از دوره تکنسین ان ال پی در مشهد به اجرای تکنیک کمرنگ کردن خاطرات ناگوار پرداختیم. یکی از شرکت کنندگان دوره جهت انجام تمرین اعلام آمادگی کرد. او دارای یک خاطره تلخ از رابطه عاطفی خود داشت که هیچگاه نمی توانست آنرا فراموش کند.
یکی از مزایای تکنیک های ان ال پی ، عملی بودن آنهاست. بدین معنی که شرکت کنندگان با استفاده از تمرین های ذهنی می توانند بخشی از نتایج را در زمان اجرای تکنیک مشاهده کنند. در روش ان ال پی با استفاده از ایجاد رفتار جدید می توانید مسیر عصبی جدید ایجاد کنید و نحوه تفکر خود را بهبود بخشید. در ادامه با انجام تمرین کمرنگ کردن خاطرات بد توانستیم از شدت حس بد ایشان بکاهیم.

ان-ال-پی-اصفهان
آموزش nlp

چگونه باور خود را تغییر دهیم؟
در یکی دیگر از جلسات دوره تکنسین ان ال پی در مشهد به نحوه تغییر باورهای محدود پرداختیم. یکی از شرکت کنندگان دوره باور داشت که مردها پس از ازدواج تغییر می کنند و همانند گذشته بر سر تعهداتی که داده اند نیستند. او طی تجربه ای که با همسر خود داشت، به این باور رسیده بود که انسان ها پس از مدتی رفتار خود را تغییر می دهند و نمی توان به اطرافیان اعتماد کرد. او سالها با این باور زندگی کرده بود و نمی توانست آنرا تغییر دهد.

در روش ان ال پی تکنیک های مختلفی برای تغییر باور وجود دارد که در آن به زمان شکل گیری باور منفی رجوع می کنیم و ریشه آنرا پیدا می کنیم. طبق قوانین ان ال پی هریک از باورها و رفتارهای منفی ما دارای نیست خیر و سازنده هستند و اگر بتوانیم با بخش های درونی ذهن ارتباط برقرار کنیم، به راحتی می توانیم مشکلات خود را برطرف کنیم. از اینرو با کمک فرد توانستیم در یک تمرین 15 دقیقه ای به ریشه باور محدود او پی ببریم. او در روزهای بعد و تمرینات مختلف توانست باور خود درباره دیگران را تغییر دهد.

رفع ترس با روش ان ال پی

یکی دیگر از تمرین های دوره تکنسین ان ال پی در مشهد تغییر چهارچوب ذهنی و رفع فوبیا بود. در این بخش به شرکت کنندگان دوره روش های کنترل ذهن و احساسات آموخته شد تا بتوانند بر ترس های درونی خود غلبه کنند. یکی از تکنیک های مفید ان ال پی در نحوه تغییر برداشت های ما به جهان است. اگر فردی نسبت به یک موضوع بیرونی دچار ترس و دلهره است، باید آن تصویر را تغییر داد تا چهارچوب های ذهنی مطابق با آن تغییر کنند.

یکی از شرکت کنندگان دارای ترسی چند ساله از سرطان بود که دائما او را آزار می داد. او بر این باور بود که بالاخره یک روزی به سرطان دچار می شود. با استفاده از تکنیک های تغییر پیشینه فردی به گذشته و زمان شکل گیری این باور رفتیم و با استفاده از ارتباط با ضمیر ناخوداگاه به علل این ترس واهی دست یافتیم. او سالها با روبرو شدن با واقعیت ها طفره رفته و نمی توانست با این شرایط مواجه شود. یکی از بهترین روش های از بین بردن ترس، مواجه سازی افراد است.
او پس از مواجه شدن با چنین شرایطی و پس از 20 دقیقه توانست افکار خود را نسبت به ترس تغیر دهد و شدت ترس خود را از 10 به 3 برساند. اگر بتوانید بخوبی پیام سیستم هوشمند بدن را درک کنید، به بسیاری از ترس ها و بیماری ها غلبه خواهید کرد. همانور که گفته شد ضمیر ناخوداگاه ما در پس هر یک از بیماریها، اعتیادها، عادت غلط و… دارای یک پیام است. این بیماری ها و ترسها در اثر سرکوب کردن احساسات و رفتارهای مثبت بوجود می آیند و اگر به آنها توجهی نکنیم، مشکلات هر روز بیشتر می شوند.

بنابراین با شناخت ریشه مشکلات و عادات غلط می توان چرخه آنرا تغییر داد و به نتایج دلخواه رسید. پس از اینکه تمرین رفع ترس را با شرکت کننده مذبور انجام دادیم، او پیام ناخوداگاه را چنین تعبیر کرد که به دلیل کار سخت و طولانی، سالها بود که به سلامت خود توجهی نداشتم و بدنبال موفقیت بودم. او کمی از سبک زندگی سالم فاصله گرفته بود و به پیام های سیستم هوشمند بدن توجهی نشان نمی داد. شاید با بروز چنین ترسی، تلنگری به او زده شد تا به سلامتی خود بیشتر توجه داشته باشد. روش ان ال پی با بررسی این موارد، گامی موثر در تغییر عادات و رفع ترس ها و… برداشته است.

اگر علاقمند هستید که در دوره های آموزش ان ال پی شرکت کنید، می توانید از تکنیک های ارائه شده در پکیج آموزش ان ال پی که شامل 17 جلسه آموزشی میباشد، استفاده نمایید. برای تهیه دوره به لینک زیر مراجعه کنید.

پکیج NLP

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=1809
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد دوره تکنسین ان ال پی در مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.