0
0

کتاب رایگان آموزش NLP

3149 بازدید
دانلود کتاب آموزش NLP
4.7/5 - (11 امتیاز)

کتاب رایگان آموزش NLP (نسخه الکترونیکی) pdf شامل تکنیک های عملی، کاربردی و تاثیرگذار علم ان ال پی است که بصورت خلاصه به کاربرد این روش در زندگی می پردازد. مجموعه خانه ان ال پی ایران یکی از مراجع آموزش ” برنامه ریزی عصبی کلامی” در کنار برگزاری دوره های حضوری، آنلاین، غیر حضوری، اقدام به انتشار کتب تخصصی در این حوزه نموده است. این کتاب ها (کتاب صوتی، کتاب الکترونیکی و چاپی) مجموعه از بهترین آثار منتشر شده در این زمینه هستند.

در کتاب تکنیک های طلایی NLP نیز بصورت خلاصه و در چند دقیقه می توانید با این روش آشنا شوید و به اجرای تکنیک هایی در زمینه کاهش استرس، از بین بردن خاطرات بد، شناخت تیپ شخصیتی و شرطی سازی ذهن بپردازید. ماهیت کتاب های الکترونیکی (PDF) بدین شکل است که بطور خلاصه اطلاعات جامع و مفیدی را به کاربران ارائه می دهد تا در صورت تمایل بتوانند در آن زمینه به مطالعه بیشتر بپردازند. بنابراین در عرض چند دقیقه می توانید تکنیک های این کتاب را بیاموزید و در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

NLP چیست؟

قبل از هرچیز بپردازیم به تعریف و تاریخچه علم ان ال پی و کاربردهای آن در زندگی. ان ال پی چیست؟ ان ال پی یا برنامه ریزی عصبی کلامی روشی است که طی آن می توانید به تغییر برنامه ریزی ذهن و سبک زندگی خود بپردازید. این روش در دهه 70 میلادی توسط ریچارد بندلر و جان گریندر به دنیا معرفی شد. آنها پس از سالها تحقیق در مورد نحوه عملکرد ذهن و ایجاد رفتار در انسان ها، به این نتیجه رسیدند که تمامی انسان ها منابع و توانایی های کافی برای تغییر را دارند و با کمی تغییر در استراتژی عملکردی خود می توانند به نتایج خیره کننده ای برسند. آنها برای اثبات این ادعا به الگوبرداری از چند درمانگر معروف مانند پروفسور میلتون اریکسون، خانم ویرجینیا ستیر و فریتز پرلز پرداختند.

پس از آن NLP یکی از تاثیرگذارترین روش های تحول فردی معرفی شد. در این روش با تکیه بر توانایی ها و منابع درونی می توان از افراد موفق حوزه خود الگوبرداری کرد. از آنجایی که سیستم عصبی و فیزیکی تمامی انسان ها تقریبا مشابه یکدیگر است، لذا اگر فردی در یک زمینه خاص توانسته به موفقیت برسد، ما نیز می توانیم به نتایج مشابه برسیم. این فرآیند را در روش NLP مدلسازی افراد موفق می نامند.

ان ال پی چیست

یکی از پیش فرضهای ان ال پی می گوید:
اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد و در آن به مهارت بالایی برسد، شما هم می توانید. کافیست استراتژی و نحوه عملکرد او را مشاهده و با روش خود پیاده سازی کنید تا به نتایج مشابه برسید…

کاربرد روش NLP

یکی از مزایای روش NLP که در کتاب آموزش ان ال پی به آن اشاره شده، تغییرات بنیادی در شخصیت، باورها و هویت ماست.

– تغییر عادت ها و باورهای غلط
– دستیابی به عزت نفس و اعتماد به نفس
– هدف گذاری اصولی ( یافتن رسالت فردی)
– از بین بردن خاطرات بد
– رفع فوبیا (ترس از تاریکی، ارتفاع، حیوانات، سخنرانی و…)
– ارتباط موثر
– الگوبرداری از انسان های موفق

کتاب آموزش رایگان NLP در یک نگاه

نام کتاب: تکنیک های طلایی NLP
نویسنده: سجاد زمانی
تعداد صفحات: 23 صفحه
موضوع: برنامه ریزی عصبی کلامی NLP
سال انتشار: 1399

دانلود رایگان کتاب آموزش NLP

پیش فرض NLP

تمامی انسان ها منابع و توانایی کافی برای تغییر را دارند. اگر کاری که انجام میدهید نتیجه بخش نبود، کار دیگری انجام دهید. زیرا انسان ها ماشین های برنامه پذیری هستند که میتوانند بر اساس شرایط مختلف ذهن خود را برنامه ریزی کنند.

سرفصل کتاب تکنیک های طلایی NLP

در ادامه به معرفی مینی کتاب الکترونیکی ” تکنیک های طلایی NLP ” خواهیم پرداخت. در این کتاب سعی شده است به تاریخچه، نحوه شکل گیری و کاربردهای روش NLP پرداخته شود. همچنین اگر علاقه مند هستید تا تکنیک های بیشتری در این زمینه بیاموزید، میتوانید از قسمت محصولات به تهیه ” کتاب زمانی برای تغییر” بپردازید. در این کتاب به 14 تکنیک عملی NLP پرداخته شده است که با انجام دادن آنها می توانید سبک زندگی و طرز فکر خود را برای همیشه تغییر دهید.

1- ان ال پی چیست؟

در ابتدای کتاب رایگان آموزش NLP به تاریخچه، رویکرد و پیدایش NLP اشاره شده است. سپس به برخی از تفاوت هایی که این روش با روش های مشابه دارد، پرداخته شده است. NLP را علم تغییرات سریع فردی می نامند. ریچارد بندلر در جایی از کتاب خود این روش را قدرتمند، چابک و عملگرا می داند که کمتر به عوامل بیرونی مانند کائنات، ارتعاش و… می پردازد و تمرکز آن بر روی توانایی های ذاتی افراد است.

2- کاربرد NLP
در بخش دوم کتاب به کابردهای NLP پرداخته شده است. این روش از بازاریابی تا روابط زوجین و درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

3- پیش فرض های و قوانین NLP

NLP دارای چند پیش فرض و قانون مهم است که در کتاب رایگان آموزش NLP به آنها پرداخته ایم. با شناخت این پیش فرض ها می توانید با رویکرد این مکتب آشنا شوید.

4- تکنیک اول: شرطی سازی ذهن با تکنیک NLP

اگر در موقعیت های مختلف رفتار های خاصی از خود بروز می دهید که علت آنرا نمی دانید، حتما از تکنیک شرطی سازی ذهن استفاده کنید. در این تکنیک می آموزید که چرا ذهن ما نسبت به افراد و موقعیت های مختلف شرطی شده است و با دیدن شخص خاصی دچار خشم، شادی، استرس و…. می شویم؟ همچنین می آموزید که چرا در جلسات مصاحبه شغلی و امتحان دچار دلهره می شوید در صورتی که در خانه هیچ مشکلی ندارید.

در این تکنیک با استفاده از اصول شرطی سازی، یک کلید در ذهن شما ایحاد می کنیم تا بتوانید در مواقعی ضروری با زدن این کلید، عملکرد خود را بهبود دهید. بطور مثال اگر با دیدن مدیر خود دچار اضطراب می شوید، پس از اجرای این تکنیک از یک رفتار بهتر بهره مند خواهید شد.

5- تکنیک دوم: کاهش استرس و اضطراب با NLP

یکی از موارد شایع در انسان ها استرس و اضطراب بی دلیل است. همانطور که میدانید این دو واژه کمی باهم فرق دارند. استرس دارای یک منشع بیرونی و تقریبا مشخص است اما اضطراب یک اتفاق در آینده است که اکنون شما را تحت تاثیر قرار می دهد و منبع مشخصی ندارد. در این بخش به نحوه کنترل استرس و اضطراب پرداخته می شود.

6- تکنیک سوم: چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم؟

شما در مواجه با خاطرات و اتفاقات تلخی که در گذشته رخ داده چه کاری انجام میدهید؟ اگر چنین اتفاقاتی زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده، وقت آن است که با استفاده ا تکنیک های NLP برای همیشه به این حس بد پایان دهید.

7- تکنیک چهارم: تکنیک های شناخت تیپ شخصیتی و ارتباط موثر

بطور کلی ما دارای 4 کانال ادراکی یا تیپ شخصیتی هستیم که انسان ها بر اساس ترجیحات دیداری، شنیداری، حسی و منطق با جهان اطراف ارتباط برقرار می کنند. در بخش آخر کتاب رایگان آموزش NLP به انواع کانال های ادراکی می پردازیم و نقاط ضعف و قوت هر یک از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. با شناخت انواع تیپ شخصیتی می توانید به یک ارتباط برد – برد دست یابید.

درباره سجاد زمانی مدرس NLP

سجاد زمانی nlp

بیایید کمی با سجاد زمانی مدرس دوره های توسعه فردی بیشتر آشنا شویم. در ادامه به برخی از سوابق و دوره های برگزار شده خواهیم پرداخت:

– مدیر خانه ان ال پی ایران
– نویسنده کتاب زمانی برای تغییر
– حضور در برنامه های صدا و سیما بعنوان کارشناس
– برگزار کننده دهها دوره استاندارد آموزش NLP در تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز و…
– همکاری با سازمان های مختلف و برگزاری دوره ها و کارگاه های تحلیل رفتار متقابل، NLP و رفتار سازمانی در شرکت ملی نفت، بیمه دی، بیمه پاسارگاد، شرکت پارین، شرکت چینی بهداشتی مروارید یزد، دانشگاه علمی کاربردی و….
– مدرس هیپنوتیزم اریکسونی
– مشاور و کوچ کسب و کار

شرکت در دوره آموزش NLP

پیشنهاد ویژه:
شرکت در دوره غیر حضوری آموزش NLP

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://sajadzamani.com/?p=2510
اشتراک گذاری:
سجاد زمانی
من سجاد زمانی هستم مستر ترینر NLP و مدرس توسعه فردی و سازمانی قصد دارم در این سایت مطالب آموزشی را با روش ان ال پی طبق استانداردهای آکادمی و انجمن های جهانی ارائه کنم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد کتاب رایگان آموزش NLP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.